olcsóbban láttam…miért?

Kedves Ügyfelünk – azóta már visszatérő vásárlónk – keresett meg minket, hogy az egyik HIKVISION rögzítőt olcsóbban látta egy másik kereskedőnél. Elküldte nekünk a linket és megvizsgáltuk, mi lehet a különbség. A linket nem tesszük ide, de jegyezzük meg, hogy egy olyan vállalkozásról van szó, akik – a tisztességes piaci partnerek szemével nézve – nem túl korrekt az árképzés területén.

Mielőtt leírnánk mi a lényegi különbség, egy kicsit vizsgáljuk meg, hogy épül fel az alap árképzés. A biztonságtechnikai termékeknél több árkategóriát különböztetünk meg:

  • viszonteladói ár
  • telepítői ár
  • kiskereskedelmi ár
  • egyedi, mennyiségi ár
  • egyéb, közbeszerzés, pályázati, projekt, speciális termékek…stb

A viszonteladói árat azok a cégek kapják meg, akik alapvetően a telepítőket szolgálják ki, úgy mint mi is. A telepítők „telepítői” áron vásárolhatnak, mely során a listaárból meghatározott százalékú kedvezményt kapnak. Miért kapják olcsóbban? Mivel ők folyamatosan vásárolnak, intézik a garanciális-, műszaki ügyeket így a kedvezményük is érthetően nagyobb. A kiskereskedelmi ár a lakossági/végfelhasználói árszegmens, ezen az áron – pár százalékos mozgással – adjuk a termékeket, mely egyedi árajánlat és mennyiség szerint is változhat. Fontos, hogy soha nem fogjuk a telepítői áron kiszolgálni a végfelhasználókat. Számunkra nagyon fontos a piac és partnereink védelme. Természetesen a végfelhasználók szeretnének a lehető legolcsóbban hozzájutni a termékhez, de sok szempontot nem vesznek figyelembe.

Vannak olyan webáruházak, akik a legváltozatosabb termékszegmenseket kínálják, a társasjátéktól a kamerán át a fűmagig. Ők azok, akik nem szakmai kereskedők, hanem inkább odaadók. Ezek a cégek valóban kínálhatják „jó” áron a termékeket, de ki tudja, hogy milyen úton kerültek ezek be Magyarországra. Tegyük fel, hogy egy nagykereskedésben vásárolták, de mivel nem szakmai cégek, ezért ne is várjon tőlük senki szakmai hozzáértést, tanácsot. Amikor Ön megrendeli tőlük a terméket, nagy valószínűséggel 1-2 napon belül megveszik a nagykereskedésben és elfutároztatják Önnek. A legnagyobb az esélye annak, hogy Ők még ilyen terméket kibontva még sose láttak, nem hogy a kezükbe fogták volna. Ebben az esetben Ön milyen segítségre számíthat a szállító részéről, ha elakadna valamiben?

Másik fontos szempont, hogy például hozzáértés nélkül nem biztos, hogy könnyű és olcsó lesz felszerelni, üzembe helyezni ezeket a berendezéseket.

A legjobb példa, melyet egy telepítő partnerünk vázolt fel:

„Magánszemély árajánlatot kért kamerarendszer telepítésére. Viszonylag egyszerű 4 kamerás rendszer. Ajánlatunk telepítéssel, minden készülékkel, anyaggal, beállítással, garanciával kb. 240.000 Ft + áfa volt. Nem rendelték meg, viszont 3-4 hét múlva újabb ajánlatkérés érkezett, meglévő eszközök telepítésére. Az Úr vásárolt az interneten egy „kedvező” ajánlatú 4 kamerás rendszert (49.990 Ft), mely majdnem mindent tartalmazott, az alábbi kis hibákkal:

  • a 4 kamerából a kigondolt helyre nem volt megfelelő a fókusztávolsága, a kép minőségéről nem is beszélve
  • fix 15 méter hosszúságú, előre felrakott csatlakozós kábelek – természetesen nem volt elég és még a minősége is gyalázatos volt
  • nem volt a rögzítőhöz merevlemez
  • angol nyelvű szoftver a rögzítőn és a mobilapplikáción
  • nincs szoftvertámogatás
  • „varázsolni” kell a távoli eléréshez
  • NTSC szabványú a kamera (ezt csak egy szakember tudja, hogy mit jelent)
  • az infra megvilágító csak egy pár métert tud bevilágítani, még a kaput sem látjuk éjszaka, „hangyás” a kép, mert olcsó érzékelőt tartalmaz a kamera

Az újabb ajánlatunk ezen „eszközök” telepítésére 80.000 Ft + vezetékek + merevlemez + áfa volt. Az ajánlatkérő fel volt háborodva, hisz az előző ajánlatunkban csak 60.000 Ft + áfa volt a munkadíj, mitől lett ez több.

Amennyiben a telepítő oldaláról nézzük, az alábbiak miatt emelkedett meg a díj:

  • természetesen az általa szállított berendezések installálási költsége megnőtt (különböző szoftverek telepítése, beszerzése)
  • gyakorlatilag a „megvett” kiegészítők egy része nem jó, így azt is biztosítani kell (vezeték, csatlakozók) = Plusz költség
  • a „szetthez” nem voltak segédanyagok, tipli, kábelcsatorna, elosztó, hálózati kábel stb… = Plusz költség
  • nem a felmérésnek megfelelő berendezések lettek választva, erre megoldást kell találni 
  • 7/24-es merevlemez beszerzése a munkadíjon felül
  • és fontos kérdés ilyenkor, hogy meddig tart a garancia és mire?”

Az olcsó már nem is lett olyan olcsó! Miért járt volna jobban a Megrendelő, ha a telepítőn keresztül kéri a rendszert?

  • minőségi eszközöket kapott volna 2-3 év garanciával
  • szakmailag megfelelő eszközök kerültek volna telepítésre
  • nem vásárol olyan „kiegészítőket” amik gyakorlatilag a kukában végzik
  • mivel a telepítők általában ugyanazon márkát telepítik, sok „problémára” alapból tudják a megoldást, míg egy ismeretlen rendszer esetében, ami máshonnan származik, csak külön költség megfizetése mellett fognak foglalkozni a problémával és nem is biztos, hogy meg lehet oldani.
  • A minőségi termékkel biztosítható, hogy a gyártói támogatást is élvezheti hosszú távon a megrendelő – pl. szoftverfrissítések

Természetesen vannak olyan megrendelőink, akik fel tudnak szerelni egy kamerarendszert, de a legtöbb esetben Ők is kikérik szakmai véleményünket.

Miért jár jól, ha szakmai – és nemcsak annak látszó – áruházból vásárol?

  • szaktanácsadás vásárlás előtt díjmentesen
  • segítségnyújtás a megvásárolt eszközökhöz díjmentesen
  • gyártói terméktámogatás biztosítása
  • gyártói garancia (24 és 36 hónap)
  • távoli segítségnyújtás
  • garancián túli javítás lehetősége (miért dobná ki garanciaidőn túl, ha az javítható?)
  • megfelelő telepítő szakembereket tudunk ajánlani

És mit találtunk az ominózus honlapon?

  • 3 év helyett 1 év garancia, melyhez hozzá tartozik, hogy az Ügyfél szereli le, futárral elküldi, melynek ügyintézése több hét is lehet
  • hibás termékleírás megtévesztő paraméterekkel és semmitmondó jól hangzó számokkal
  • többszöri telefonos érdeklődésünkre kiderült, hogy cseh/kínai nyelvű a szoftver a rögzítőben
  • Nem tudtak egy gyártói honlapot mondani ahonnan az esetleges biztonsági frissítéseket le lehetett volna tölteni – persze mi tudjuk hol van, de ezt alapvetően tudniuk kellett volna nekik is
  • nem tudtak szakmai tanácsot adni, alapvető technikai kérdésekre válaszolni  kérték, hogy e-mailban küldjük el a kérdéseinket és utánanéznek, válasz nem érkezett azóta sem 🙁

Válasszon Ön is HIKVISION termékeket tiszta forrásból és nem fog csalódni.

Vállalkozásunk az alábbi alapelveket fektette le és ehhez tartjuk is magunkat:

  • csak tiszta, hivatalos disztribútori forrásból vásárolunk
  • mindig, kivétel nélkül számlát adunk az Ügyfeleknek
  • a gyártói garanciákat továbbadjuk vevőinknek
  • szerviz lehetőség biztosítása garanciaidőn túl is
  • csak a rajtunk keresztül vásárolt berendezésekhez biztosítjuk a terméktámogatást még garanciaidőn túl is
  • szakmai tanácsainkkal törekszünk, hogy az alapelképzelésnek maximálisan megfelelő terméket, megoldást, alternatívát ajánljunk
  • csak a szakmailag megfelelő telepítő partnercégeket ajánljuk Ügyfeleinknek

Figyelem!

Egyes cégek nem az európai piacra szánt „szürke importos” HIKVISION termékek forgalmazását kezdték meg. A megvásárlásukat nem ajánljuk, hivatalos magyar/eu terméktámogatás és frissítés nem jár a termékekhez! A magyarországi importőr nem biztosítja a szervizt és az esetlegesen felmerülő „Jelszó helyreállítási” szolgáltatást ezekhez a termékekhez. A termékek eredetileg brazíliai forgalmazásra készültek! 

Válasszon tiszta forrásból: Hikvision kamerák a webshopban

IPkaputelefon.hu