A távfelügyeleti szolgáltatásokat alapvetően két alap szolgáltatás típusra bonthatjuk.
- Értesítéses szolgáltatás
- Kivonulásos szolgáltatás
Az első típusnál riasztás esetén telefonon értesítenek minket, viszont nem kíséri semmilyen más intézkedés a folyamatot. Olyan létesítményekbe javasolt, ahol van portaszolgálat, őrszolgálat, akik a telefonos értesítés után azonnal meg tudják állapítani, hogy éles esemény vagy téves jelzés történt.
A kivonulásos szolgáltatásoknál a távfelügyeleti központ a riasztásra reagálva elsődlegesen a kivonuló járőrszolgálatot értesíti, így a kivonuló egység a lehető legrövidebb idő alatt a helyszínen kezdheti meg az intézkedést. Ezek után értesítik az Ügyfelet a riasztásról, aki még ekkor lemondhatja a kivonulást. Ez a lemondhatósági időtartam általában a riasztás fogadásától számított 2 perc szokott lenni.
Milyen főbb szempontokat vegyünk figyelembe a szolgáltatás kiválasztásánál:
- Átvitel útja
- kapcsolt vonalas (hagyományos telefonvonal) – elavult, drága átjelzési mód
- GSM – elavult átjelzési mód, régebbi riasztórendszerek csak így tudnak kommunikálni – általában a központ cserét szoktuk javasolni ez esetben
- GPRS – modern, gyors, olcsó, biztonságos átviteli mód
- Átjelző eszköz egyszeri, telepítési, esetleg havidíja – általában a nagyobb, komolyabb szolgáltatók díjmentesen biztosítják az eszközt, meghibásodása esetén díjmentesen cserélik
- Kivonuló szolgálat vállalt kiérési ideje – fontosnak tartjuk, hogy a szerződésben mindenképpen írásban rögzítve legyen a kivonulás maximális ideje, így elkerülhető egy későbbi vitás helyzet.
- Szolgáltató számszerűsített kártérítési felelőssége – a szerződésnek tartalmaznia kell, hogy a szolgáltató hibás teljesítése esetén mekkora összeghatárig vállal kártérítést. Ez általában 5-10 millió forint szokott lenni káreseményenként
- Kedvezmények – a szolgáltatók általában jelentős kedvezményeket tudnak adni az alábbi esetekben:
- hűségidő vállalása
- féléves vagy éves díjfizetés
- e-számla
- csoportos beszedési megbízás
- Általános Szerződési Feltételek – Előre kérjük el és olvassuk át. Ami nem egyértelmű, kérdezzünk rá! Ezeken az ÁSZF-en nem fogunk tudni változtattatni, hiszen minden előfizetőre egyetemlegesen vonatkoznak. Speciális igényeinkkel keressük fel a szolgáltatót és egy külön, egyedi szerződésben szükséges rögzíteni az eltéréseket, amennyiben a szolgáltató vállalni tudja a speciális szolgáltatási igényt.
- Szerződés és Számla – Csak komoly, számlát adó vállalkozással dolgoztassunk! Kerüljük el a „feketén” üzletelő cégeket, hiszen a vagyonunkat bízzuk rájuk! Hogyan bízhatnánk meg bennük, ha nem írnak szerződést, sőt számlát sem kapunk!
Távfelügyelettel kapcsolatban keressen minket bizalommal!